Menu

My space safety

maycouch6's blog

רבע מיליון איש חגגו את כל בתום הש"ס – השלמת מחזור למידה בן 7 שנים ששייך ל התלמוד

כמעט בכל חריץ באירופה, יהודים מתמלאים באנרגיה בשל גליון הנייר היומי, התוכנית ללימוד 2,711 דפי גמרא השייך התלמוד בשנת 2,711 זמן ניכר.

מכמה מאות מוזמהנים לפני 5ר0 שנה, ההזמנות לאירועים היומי גדל פי מאות רבות מונים וב- 1 בינואר 2020, נערכה רק אחת ההתכנסויות הגדולות במיוחד הנקרא יהודים בהיסטוריה האמריקנית באיצטדיון מטלייף בניו יורק, למען למצוא את אותן המחזור בן 7 עם הזמן. 90,000 איש בירכו הנו אותם – שלא בברכת "שנה אזרחית טובה!" – אלא אף בברכת "מחזור דף יומי חדש ושמח!"

מהם יש בתוכה, בכתבה היומי, שכל כך מחשמל את אותה העולם היהודי? להלן מספר פיסות שתצליחו לאמץ:

(1) הדף היומי מתחבר למעיין החוכמה היהודית.

התלמוד הבבלי, שיצא בשל לצורך 1500 קיימת בבבל, הוא מאגר השייך חוכמה יהודית עתיקה, החוקרת כל היבט מטעם הקיום – גיאומטריה, מתימטיקה, החוק האזרחי, אהבה, דיצה והצלחה. בהיותו השתקפות של ה-DNA הרגשי והרוחני שהיא העם היהודי, התלמוד הינו המשטח שבו כל אחד מכיילים מאריך את המצפן החברתי של החברה שלנו, ומיישמים ערכי שעמדו במבחן איכות החיים על מנת שינחו את הציבור גם בשנים האחרונות.


להלן דוגמא אחת בלבד בתוך אלפים:

האמצעי הכי טובה להבטיח צדקה זאת באנונימיות. הדבר עוזר לשמור אודות כבודו והערכתו העצמית המתקיימות מטעם המקבל. וגם, מי שתורם באנונימיות – נטול לבחון לשבחים ולתגמול שלכם – נהנה מתחושה הנקרא צמיחה מיוחדת ועשיית הטוב ביותר. (תלמוד בבלי – בבא בתרא י, ב).

ההזמנות לאירועים היומי היא מיזוג ישיר ויומיומי לחוכמה השייך ערכים יהודיים נצחיים.

הריגוש בלמידה של התלמוד טמון בחקירה של גדולי האבות הרוחניים והמוסריים בהיסטוריה האנושית:

אברהם אבינו, משה רבינו, רבי עקיבא ואחרות...משנת התלמוד הם ככל הנראה את אותם הבסיס לערכים ולתורת המוסר ששייך ל המערב. ג'ון אדמס, הנשיא ה-3 של ארה"ב, כתב: "אני עומד על זה שהעברים השתכרו יותר בשביל לתרבת רק את האנושות מכל אומה אחרת".

וינסטון צ'רצ'יל הביא לפרסום מכיוון ש האתיקה היהודית הנוכחית "הנכס יקר-הערך סופר מטעם מינו של האנושי, שעולה לאין ערוך על הפירות שהיא ממחיר השוק שאר תורות החוכמה והלמידה ביחד".

(2) גליון הנייר היומי עובר להתגורר בקביעות מאוד זמן, בלי תירוצים.

כמה עולה תמלול מהמחיר הריאלי יום שלם ביומו הנו עצמאית להצלחה.


השלמת מחזור של גליון הנייר היומי מצריכה הוראת רציפה במשך 2,711 זמן קבוע. במאמר היומי לא רצוי חופשות. אינם משנה או זה קורה בנכס החדרת או גם בנסיעה ברכבת, אינו משנה מה התסכולים והאתגרים היומיים – הדף היומי צריך להתבצע – כל יום שלם ביומו.

הרב יצחק ברקוביץ', ראש ישיבת אש התורה, מצוקה נתונים לאחר הש"ס בירושלים, בין השנים 1 בינואר 2020, שניתנה על ידי יחד עם לעיון ההזמנות לבר ולבת מצוות השייך הרב מרדכי קורנפלד

(3) ההזמנות לבר ולבת מצוות היומי הוא למעשה ניצחון יהודי לגבי שונאינו

קיימת מיזוג מסתורי אחת ההזמנות לבר ולבת מצוות היומי על גבי השואה. כשהנאצים צעדו לתוך לובלין, פולין, הם השם שלו פניהם ישר לישיבת חכמי לובלין, הישיבה העירונית בעידן טרום המלחמה, שבראשה עמד הרב מאיר שפירא, מייסד הגליון היומי. מהווים רצחו את אותה תלמידיו וערכו מפגן פומבי חלל גדול ששייך ל שריפת ספרי התלמוד.


הנאצים טיפחו שנאה לא רעה ללימוד הגמרא. בין השנים 1940, המפקד העליון בפולין, א.א. אקהרט, הזהיר כיוון יהודים הנמלטים מאירופה, בגלל סכנה לתופעה זו שדבר זה יכול "לגרום להתחדשות רוחנית ששייך ל יהדות העולם, אפילו שהיא יהדות אמריקה". בדברים שנשא באיצטדיון מטלייף, הצהיר הרב יששכר פרנד שהתכנסות מאסיבית שכזה של יהודים אמריקאים המשתתפים באירוע את כל התורה מוכיחה בגלל פחדיהם הנקרא הנאצים שיש מבוססים!

עת זריז בסיומה של השחרור בשנת 1945 התקיימה השלמת מחזור גליון הנייר היומי במחנה פליטים לצד דכאו. הניצולים היהודים – שהחיבור שאליהם ללימוד התלמוד נקטע כ

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.