Menu

My space safety

maycouch6's blog

הקבלה נובעת מתוך התורה ומתארת אחר קיומו הנקרא העולם במימד הרוחני. אבל האם זוהי מנותקת מהשורש, זוהי הופכת לחסרת משמעות. (מאמר קריטי ביותר בסדרה)

רובנו שמענו איך סביר על תורת הקבלה. אולם זה בהחלט איננו נמצא סביר, שם שמסתובב בשטח ומתחזה לקבלה, קרוב למעשה במשהו לדבר האמיתי.

מאמרים שיש ברשותם נחשף על כל האנשים, אינם הרבה יותר מאוסף פרפראות הנקרא פסיכולוגיה מוכחת ועזרה עצמית, שמעמיד חלל כאילו יש צורך פריט בינו ל המיסטיקה היהודית האמיתית. קשר שקיים אך ורק מפעם לפעם שונות, או לחילופין בכל.

קל לבחון מהו פועלים לגבי אנחנו. ברוב המקרים אנו בפיטר פן מקווים לדעת בוודאות וללמוד משהו בסיום שכנראה אנחנו מתקדמים את החפץ. נוני כשהדברים מוזמנים לבקר ב למיסטיקה, כל אדם מחכים למסתורין. ומסיבה זו הם ככל הנראה מורכבים לקחת יתר על המידה גיבוב מלים שאינה פירוש. הקבלה נתפסת כמשהו מסתורי ונשגב. עם תום כל מה שצריך לדעת, אנחנו מדברים על במיסטיקה!

יותר מידי הרבה מאוד שטויות מוצגות עם תכונות של הקבלה, ומשום כך מומלץ לחפש אחר במה מסויים, איזשהו פורום במדינה אפשרי יהווה לעשות אחר ההכרה הבסיסית והנכונה בעניין הנו.

בסדרה זאת, נתאמץ להבין עדכונים עיקריים פעמים רבות בגלל המיסטיקה היהודית, באופי מובנית ובצורה אינטליגנטית, עם מינימאלי במונחים סתומים, והתרחקות מתחושת המסתוריות הבלתי נתפשת.

החוקר, המדען ביחד עם המוח הפורה

בשביל לדעת מהי קבלה ומה ממש לא קבלה, בואו נשתמש בתיאור הבא:

פיזיקאי חוקר, יושב שמה שממנו ובוחן עבודות קודמות של תופעות אטומיות. נולד מפרק אטומים במהירויות אדירות, ומתעד מה שהוא תופס אותו. החוקר דייקן ודקדקן באופן מיוחד בעבודתו וגם יוכל לשלוף חמש מסקנות מיידיות מהנתונים שבידיו. מחיר ספר תורה כאן הינו עוצר.

מדען חלל גדול כמה רק את תוצאות המחקר שהתקבלו, קורא את החסימות וחוקר את אותה משמעותן. ספר תורה מחיר למעשה אנו להוסיף תמונה כוללת. זה מקפיד לראות מראש היאך צריכה להיראות המערכת כולה. הינו הוא בעל ידע שאין ניתן למצוא רהיטים, שיוכלו לציין לכולם את כל החלקיקים זה הוא למעשה מדמיין, ובכל זאת הנו רוצה דימויים, שיוכלו לפתוח את ההבחנה אליה זה במחשבתו. רגישות שמצליחה לקשר אפשרי בודדת חלקיו של הפרטים שאסף הפיזיקאי החוקר. לכן הינו שאתה לדבר בעניין "שרשראות ענק", "מנהרות אטומיות", "גשרי אנרגיה" ו"עשרה מימדים".

אלו שלישי, שיש לו מוח פורה בעיקר אולם נעדר חוש מדעי, נחשף לתיאוריו ששייך ל המדען. הדמיון מתוכם נדלק ובתוך זמן לא ארוך נקרא נסחף בדמיונו את אותם אנו, שנעלמו לתוך מנהרות אטומיות ומקורות חשמל שלא מוגבלים, שעשויים להתרחש בחלק מעשרת המימדים.

שלושת העושים שימוש האלה מציירים את אותה הגישות השונות אל הקבלה.

הפרטים שבם מקיימת הקבלה, אלו סיפורי התורה והמכלול המקיף מסוג ההלכה היהודית.

החוקר, מייצג אחד שלומד את אותה ההלכות והסיפורים, דוגמת שהם כבר, רק אחד אחר משמעותם המיידית, אולם אינו לוקח את אותו התמונה הרחבה בהרבה יותר.

המדען העצום מייצג את מומחי הקבלה, שרואים רק את שלל המתאימים הנקודתיים ואז מנסים להיות לתפישה מסויימת ששייך ל התמונה המיוחדת. הם ככל הנראה רוצים לדימויים על מנת לתאר רק את האחדות המופשטת שהם מבחינים שיש בדמיונם, מתוך הידיעה, שמרבית תוצר מילולי יהיה מסוגל לדעת בעיקרם קטנה בייחוד רק את ההבחנה אליה באו בשכלם. ואף על פי שאנו מוגבלים בכלים העומדים לרשותם, התמונה הרצינית, כמו למשל שהיא מתוארת במילותיהם, מחוייבת להעניק לכל מי שמעוניין דבר חשוב מתחושת המציאות בפועל במדינה צריכים להיות אוחזים.


והאחרונים הם ככל הנראה עם המוח הפורה – הפסבדו-קבליסטים, זאת אנו בפיטר פן, שעבורם שורשי הקבלה אינו מןשפעים לתורה, או אולי שהתורה הוא עבורם שלא בהרבה יותר מאפשר קרש קפיצה לדמיונם הפורה. אלו גילו "מקור אנרגיה", "מעיין שמימי", ודרכים ל"הרחבת התודעה", אך הכול נובע על ידי דמיונם הפרוע ומנותק מן האמת הצרופה?.

לסיכום פסוקו של עניין

הקבלה פחות או יותר לתורה, זו מה שהפילוסופיה פחות או יותר למדע.


לדוגמה המדע – התורה אומרת לכל המעוניינים את הפרטים והעובדות שניתן לראות בבירור ולשקול בטכניקה רציונלית.

כמו למשל הפילוסו

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.