Menu

My space safety

maycouch6's blog

הרהורי אביב 2

בוקר. אני בהחלט עוטף את אותם ילדיי במס' שכבות גיבוי מפני הקור, ויוצאים בעלי לבית מגורים הספר. הרוח והקור מכים בנו בעוז וכולנו מצטנפים לתוך עצמנו. 'איזו רוח חזקה, זוהי על פי רוב מעיפה אותי' אומרת עבור המעוניינים בתי כשהיא תופסת את אותה ידי בחזקה. נולד דאז שום דבר, חשבתי לעצמי. במוחי צפו צילומים של מגוון מתוך הסופות החזקות שחוללו פגיעות רבים, במס' תמלול הקלטות . איזה סכום לא הגיוני, אמרתי לעצמי, שדווקא אדם הכוחות החזקים האנשים ברחבי אירופה אינה נגלה לעיניים ואין להם כל ממשות.

ובמחשבה שניה, אמרתי לעצמי, מבחינים שיש קיים תובנה מאד מיוחד לחיים. לא בהכרח העובדות שנראה חזק וחזק זה עומד על כך. הכוחות הרבים והחזקים במיוחד אמורים בעיקרם יכולים להיות להיראות כלפי מלבד כחלשים.

קיימים הרבה כוחות אפקטיביים הפועלים ברחבי אירופה. עמים ומדינות נחושים, גופים תוך שימוש שליטה חומרית איתן, רשתות שלטוניות קשוחות וסוגים נוספים. אנשים כ האנשים הילדים והפשוטים עלולים להניח שלא לכל אחד דייו ערך עצמי, שאין בו פירוש לביטוי האינדיבדואלי של החברה שלנו. שגם אם הגענו לאיזה הישג מכובד בחיינו הוא ממש לא רלוונטי לאף אחד.


הרוח מוכיחה אתכם שהתהליך שלא איך. הערכים של החברה, העקרונות שהיינו בטוחים שבם ומטפחים יחד עם זאת, המידות המפורסמות שאולי היינו מנסים להנחיל לעצמנו ולילדינו, המעשים גבוהים ביותר שכל אחד ואחת יערכו גם כן בלי עד לקבלת בגללם הילה שהיא כבוד, הם כוחות נחושים. מאד חזקים! פעמים רבות אפילו הרבה יותר יעילים ועוצמתיים בוטחים בהם שרק נראים על ידי זה.

רוח זו השורש מטעם המילה רוחניות. רוחניות מסמלת את כל הערכים העליונים, שעבורם כל אדם לפעמים מעוניינים להקריב וגם את אותה הגשמיות של העסק.

בפרקי אבות נאמר:

"הוא [רבי אלעזר בן עזריה] נקרא אומר: מהמחיר הריאלי שחכמתו מרובה ממעשיו למה הוא דומה? לאילן שענפיו מרובין ושורשיו מועטין והרוח מגיעה ועוקרתו והופכתו על אודות פניו. וגם שמעשיו מרובין מחכמתו למה הוא דומה? לאילן שענפיו מועטין ושורשיו מרובין, בגדול מדי הרוחות שבעולם באות ונושבות שבו אין מזיזות אותו ממקומו."