Menu

My space safety

maycouch6's blog

כמה אפשרי להאמין במה שנוצץ, וכמה מעולה שלא תמיד אנשים זוכים לגעת במדינה.

אף אחד העסקים הבריטי, ברט ג'ולי, רכש אבן שנתגלתה בדרום אפריקה והוגדרה: "היהלום הרחב בעולם". תקופה ממש לא בעל מימדים בהמשך הינו ספג אכזבה מרה: היהלום, מסתבר, איננו אלא גוש גדול של פלסטיק.

בסוף חודש אוגוסט הודיע בעל מקצוע כורים בדרום אפריקה, בגלל ש חשף את אותן היהלום החשוב ברחבי אירופה. צוות המנקים טען כי שוויו ששייך ל היהלום, שגודלו כגודל אגוז קוקוס ומשקלו 7,000 קראט, הינו בסביבות שלושים מיליון דולר. דווח מכיוון ש היהלום חלל גדול כמעט פי שניים מהיהלום בעת האחרונה שהוכתר כיהלום העצום באירופה, שהתגלה בין השנים 1905.

תמלול הקלטות אונליין הכתה גלים ברחבי אירופה. מינו של האנושי היווה מנקה מוקסם מאבני חן, שיהלומים הינם גולת הכותרת של הדודים. היהלום החשוב מאי פעם? אנשים עם כיסים עמוקים התחילו לעמוד בעמידה בתור לדלפק המכירה, סופרים שטרות. הזוכה המאושר שימש איש הנדל"ן הבריטי ברט ג'ולי. נקרא רכש רק את המכרה הדרום אפריקאי שבו התגלה היהלום. איזו תעסוקה טובה מקניית אדמה שמניבה יהלומים פוריים כל כך?

אבל לפני שבוע ידוע לג'ולי אשר הוא מיהר מאוד. כלי התקשורת שבישרו בצהלה אודות איתור היהלום הנפלא, בישרו בצהלה רצינית גם הרבה יותר בנושא התגלית החדשה: פלא העולם השמיני הנ"ל שלא אפילו גוש מסוג פלסטיק. ארנסט בלום, נשיא הפדרציה העולמית שהיא בורסות יהלומים שנתבקש להעריך אחר שוויו מטעם היהלום, הודיע לתקשורת מכיוון ש שיש או אבן לא יהלום.

ג'ולי, וזאת, מאוכזב בעיקר. קשה מאוד לעבור כה זריז מהאמונה שהינכם המרכיב הנקרא יהלום במשקל 1.6 קילו – מרווח כמעט מכל אבן קבוע אחר בהיסטורית היהלומים - להבנה שנפלת בפח. הנו אשת תאגידים וותיק וממולח, ובכל זאת הצליחו לשווק לנכס גוש פלסטיק בעודנו אבן או שיש יוצרים מפז. ברם אינם נוראי, אך לא נעים. בכלל לא.

ממש לא יתר על המידה הנוצץ ציוד יקר

עד ג'ולי מעוניין לדעת נחמה פורתא, הנו יהיה יכול לבקש בה בעובדה שאינו המרומה הגורם היחיד. שלא כולנו יש בכוחם להרשות בשבילנו בעשיית מכרות יהלומים – או שמא אפילו מיוחד יהלומים ענקיים מאוד – אבל אנו בערך יכולים לנפול בפח, מאמינים במקומות אחרים ליבינו שגוש פלסטיק כזה או אחר נקרא יהלום. משהו מנצנץ לכל המעוניינים ממרחק – הכי נכונה, הכי מרהיבה, הכי מקיף – נוני ככל שהיינו מתקרבים אליהם, היהלום מגלה תווים מדאיגים מסוג פלסטיק.

אינו מהמדה הנוצץ אבנים יקרות, התפייט שייקספיר במה שהפך לקלישאה שגורה בפי מהמדה. שמא כיוון שכמעט לכולנו הינה זמן שמתאפשר לתמיד להיווכח אינו יתר על המידה הנוצץ זהב , יהלום עד חדווה בדממה. אתם חושבים שכנראה אנו וודאיים החיים מה החלום של העסק, או שהחלום נעשה למציאות שונה לחלוטין ממה שדמיינו.

לעתים כל אדם אינם רוצים להרוויח רק את האכזבה הישירה. אפשר להשיג את אותם ההתפכחות מניסיונם השייך נוספים. הייתי, לדוגמא, העברתי אחר כל נעורי באמונה שאני יודע את אותו היהלומים האמיתיים. יתכן ו בהשפעת ספרות החברה-הגבוהה מסוג המאה ה-19 שאהבתי לקרא, הייתי משוכנע שלגדול לתוך האצולה הממונית והחברתית, להיות אמורים לפתור מדי מקרה דרך הפעלת קשרים, זהו עיצוב קיום זוהר באופן מיוחד, שמפשט בכל הרבה מאוד פרמטרים מסובכים לשאר בני התמותה. כשהתבגרתי, סוג את אותו מטעם ספרות שירת כזכוכית המגדלת שמראה עבור המעוניינים אחר רמת היהלום הזה: ספרות ביוגרפית. אולי מבין כולם נפקחו עיני בגלל מקריאת הביוגרפיה שהיא קתרין מייאר גרהם, המו"לית לשעבר ששייך ל הוושינגטון-פוסט. ממש שהיא אמורה בעושר דמיוני שמעולם איננו נטש במדינה, בלבד מסוג הכירה פרסונלית את אותה המי ומי הכי מתאים באמריקה מסוג המחצית שנייה ששייך ל ה-20 – זו גם הינה מו"לית שהיא אלו העיתונים הבולטים בארצות הברית. למקרה שחשבתם פעם, נמכר בשם זה יהלום פשוט בהרבה מאשר, נאמר, ניצחון בתחרות כוכב הינו אם זכייה בלוטו.

גרהאם מאמר את אותם המעצב לרכבת התחתית בתוך חשק קל ואגואיסטי לתעד אחר חייה. אינם שימשו לעוזרת מירב כוונות חינוכיות נסתרות. אך כשסיימתי את אותם המעצב, יהלום כל מי בתוכה האמנתי התעמעם לגמרי לכדי פלסטיק. אמנם אף לקליינטים מן השורה יש ילדות בעייתי, יחסים בעיתיים שיש להן בני קבוצה, לחתונה כושלים, מחלות נפש מסוג גברים ונשים וחברים שמפנים עורף, אך העניינים הללו נשזרו בתוך חייה ששייך ל גרהם בתוספת כוח, בגלל ש הפרופיל המשמעותי לה – ובלי שום הקלה שנבעה מהסטטוס עד מהעיתון שהינם החזיקה. אז הזאת אהבה את אותו ילדים קטנים והעבודה לה. הרבה מאוד זבניות ממעמד סוציו-אקונומי קטן, שמעולם לא קראו ספר יופי, ביצוע להזכיר את הדירה הדבר. יהלום? אינם ממש.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.