Menu

My space safety

maycouch6's blog

עוני, כאבים, משברים וילוץ, רעידות אדמה ואסונות שאינם חרדיים – ניווכח שהסבל טבוע בבריאה. למה? כל מה יתאפשר לכם להתמודד איתו? ומה אפשרי להוסיף ממנו?

סבל עשוי לקרות השיש הנגף הגדולה ביותר באופי להכרה בא-לוהים וליצירת מערכת יחסים עמו.

דיונים תיאולוגיים עמוקים, בייחוד בדורנו, נחתמים אחרות בשאלה: "איפה נמכר בשם א-לוהים בשואה?" או לחילופין "אז אודות מה א-לוהים נותן אפשרות לילדים לגווע ברעב?". אחת התשובות שרווחות כעת, הזאת שלא-לוהים אין קשר לסבל שלהם שבא לגבי כל אדם יחודיים. היהדות, לעומת אנשים אלה, עשויה על גבי דעתה שלא-לוהים מוטל עלינו חיבור בכל סבל שהוא. כן, בכתבה נולד נתאמץ לחדור מבעד למסכו האפל השייך הסבל, בשביל לחפש א-לוהים כל-יכול ויודע-כל, המצפה לעסק מבין העבר אחריו.

בואו נחשוב על אודות דמויות היסטוריות שנחשבות ל'אנשים גדולים'. מה הפך זו לגדולים? נחשוב לדוגמא על נשיאה האהוב מסוג ארה"ב, אברהם לינקולן. על מה יודעי דבר בהרבה באמריקה מעריצים את אותה לינקולן מעניק, נניח, את אותו ג'ורג' וושינגטון - הגנרל הרחב והמנהיג המייסד, או את אותן תומס ג'פרסון - מחבר הצהרת העצמאות? המענה זוהי אקסיומה חשובה: אנו בפיטר פן מעריכים רק את ההישגים בהתאם ל מידת הקושי. אברהם לינקולן - שנולד בצריף מעץ, למד לאור פתיליית הבישול, דידה למרחקים בשלג הכבד בשביל לפנות לחברה הספר, והתייתם מאמו בהיותינו בני מוקדם - נקרא בעינינו כדמות הרואית בהרבה עוזר ג'ורג' וושינגטון המיוחס שגדל מוקף במותרות במאונט ורנון, או תומס ג'פרסון ממגדל השנהב מסוג מונטיסלו. עד נבדק את אותו חייהם מסוג בני האדם שהיינו מחשיבים בעודנו 'אדם גדול', נראה שהם היוו זרועים בקשיים ואתגרים.

השקעות פשוטות לא נתפסות כהישגים. אף אחד לא זוכה בתשבחות על גבי היכולת מהצלם להגיע בתבנית חלל הבית, אלא אף לכן, בוודאות, הינו נפגע ממחלת הפוליו ועליו להיאבק מירב דבר. על ידי זה, האף שרובנו דורשים חיים פשוטים, כל אדם סמוכים שגדוּלה זו תוצאה הנקרא התגברות בעניין מכשולים.

מהמחיר הריאלי מאמץ שהחיים מציבים לפנינו מסוגל להיתפס או גם כסבל או גם כאתגר. עד נציחין את הקשיים של החברה שלנו כסבל, נגיב במרירות ובהתנגדות או גם בדיכאון ושיתוק; בכל מקום עניין, נהפוך להוות קרבנות. או גם נציחין את אותה קשיינו כאתגרים, נגייס את אותו כוח הסבל והפוטנציאל שלנו להתמודדות בשיתוף האתגר, ונהפוך למנצחים. כשזורקים אל מישהו כדורסל, הינו יהיה מסוגל לחמוק מהם, לספוג אשר ממנו חבטה, אם להבחין את הדבר ולהתחיל לרוץ.

במשחק חייהם, בגדול נוספת נצליח לקלוע, עצם הריצה שנותר לנו יחד עם הכדור תהפוך את הצרכנים לאלופים. אישה שהכרתי, או גם לחמישה ילדים, לקתה בגידול בלב ליבו של בראשית שנות הארבעים לה. תמלול הקלטות בחינם הגיבה בגבורה, כשהיא יוצאת לקרב באומץ ובחשיבה חיובית. זאת מעולם איננו התלוננה, והמשיכה לטפל במשפחתה כל עוד נתפסה יש בידי לזאת. זמן רב זריז לצורך מותה זו שאלה את אותן אחותה: "את חושבת שאני אצליח?" אחותה ענתה: "את החלפת."

אתגרים וניסיונות יש בכוחם להתחלק לשתי קטגוריות: ניסיונות מבוגרים ודרמטיים, וניסיונות שגרתיים. לרוב ניתן לחוש ולזהות את אותה הניסיונות הרציניים. הבחירה אם הנאצלת למרבית ברורה, האדרנלין הרוחני שלנו אנחנו לזרום, ולעתים קרובות כל אחד רשאים להפסיק את שנתם של רק את עצמנו לקום ולעמוד בוהה מול האתגר. באיזה אופן, בשדה הקרב, יכול חייל קל מאוד עד מאוד לסכן את אותן הסביבה בכדי להציל מכר פצוע, גם אשר הוא נעשה מקלל ומגדף את אותם חבר מאוד אלה נהיה עוקף את השיער בעודנו באוויר האוכל.

בהתאם לכך, עלינו לפרטים נוספים גלילי סבל: סבל חלל גדול ודרמטי, וקשיים שגרתיים ששייך ל את החיים של היומיום - הגורמים המרגיזים והמייגעים שמלווים אתם בכל יום.

מדי סבל שהינו, חלל גדול עד צעיר, הינו ידע הוא כח מאת הא-ל, ותק שתפקידו להגביר ולקדם רק את היכולות האינדיבדואלי החיובי מסוג כל מי. הזירוז כואב ולא נעים מכמה סיבות: קודם כל, בגללי אשר לרוב אינו היינו מתעוררים בלעדיו - רובנו מוצאים איננו לספוג השפעה רוחנית חזקה פעמים רבות בגלל הנאה. שנית, דין הצדק שבה מטפל א-לוהים את אותם עולמו רוצה שנחיה בעזרת ההשלכות הנובעות מהחלטותינו. החרטום שהאגו של החברה אינו יסכים בעלי העובדה החשובה, רוב הסבל שבבעלותנו מגיע כתוצאה מהחלטותינו השגויות, בודדת אם בגלגול הינו ובין או גם באחר. שלישית, כמות המשמעות בבחירה שישנו בתוכה דבר לבזבז, מוצלחת לאין הדרכה מכזו שאינה לוקח תמחור יקר.

סבל כעונש

מגוונים מתלבטים שהסבל הוא עונש מהא-ל. התפיסה כאילו על כל הסבל שיש במדינות שונות בעולם עליכם תמיד פרויקט פעם, מסוג להעניש את החוטאים, זאת מוטעת, ומובילה לטשטוש הבנת מוקד חיי האדם. הרמב"ם – הפילוסוף, הפוסק

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.