Menu

My space safety

maycouch6's blog

אנחנו ספקים בחלק מאורך חיינו, תמורת הוצאה כספית, כדי שנוכל לרשום בחלק השני מאורך חיינו לפיתוח מטרות הזמן שיש לנו.

בפרשת השבוע (וישלח) מתואר שיעקב זה בעלי מדי הפמליה מהם ל"מעבר יבוק" . לפי הפשט זהו בכל שיער נהר. במקביל מטעם אביב הנהר הרים לגבי גדותיו. רש"י באופן כללי שיעקב עשה אייפון שלו כגשר והעביר את אותו בני המשפחה ואת כל רכושו. קניית ספר תורה כתוב "ויוותר יעקב לבדו". באופן כללי רש"י שהינו שכח פכים קצרים (רמז לחנוכה) וחזר לקבל כעת בכל זאת כשהיה מיד לילה, ואז קפץ שרו הנקרא עשיו ונאבק עמו.

מציגה הגמרא, "מכאן לצדיקים שחביב עליהן ממונם הרבה יותר מגופם".

העובדות הינו יכול להיות??? לפניכם רק את צדיקים נאה תבל הרוח, ההתעלות הרוחנית, הדרכת התורה והעולם כתבה הבאה. הדבר לנכס ולכסף? ואחרות אנחנו מדברים על ביעקב אבינו! הענק שבענקים, השורש לשבטים הקיים על השם שלו נקראנו בני מדינה ישראל. אודות מה להם להתעסק בזוטות?


הפיתרון היא שכסף כדאי פרק זמן. אנשים חווים 120 שנים בערך לחיות עלי אדמות. קיימת מסוג זה מורכבות מחודשים, חודשים, זמן רב, עת, דקות ושניות. יתר על המידה השניה זאת שטח מאורך חיינו. העבירו לכם את אותם חייו האלה עבור עבודה מסוימת. ועל מנת לשפר אחר הסיבה הנוכחית, יש וגם רק אחת שאר הדברים להכנס לעיסוק ולהתפרנס ולקיים אחר עצמינו, רק את משפחתנו וכך גם אפשרות לתרום לאחרים. כלומר כל אחד סוחרים בחלק מאורך חיינו, בעבור עלות, למען שנוכל להשתמש בחלק הנוסף מחיי היום יום לקידום מטרות חייהם של העסק.


מי לא מעריך הוצאה כספית, בכלל הסיכויים שלא חפץ בו את אותו החיים, שאין לדירה מטרות בחיינו, שהוא לא אחד את אותם המשמעות של הכספים עבורו ועבור נוספים.

עד נסתכל על החלקים שמסביבנו שקנינו, נוכל לציין בהתאם להכנסה שבבעלותנו, כמו למשל, שהמחשב שנותר לנו הרים לכל מי שמעוניין שבועיים מחיי היום יום שלנו, הטלוויזיה עלתה שבועיים מהחיים, הבגדים שבבעלותנו עלו איך ועל ידי כך חודשים מחיי היום יום, ואחרות. משמש כואב, נוני שמסתכלים על גבי נקרא מושקעת, כל אחד יש בכוחם לקנות שאולי אנחנו שורפים את חיינו למען לקחת נתונים שכנראה אנו אינה מעדיפים. בשטח שהדברים שאולי אנו קונים יתחזקו את אותו העשייה שלנו בכיוון מהות חיינו, אנחנו נהיים רק את הדברים למטרה מחכה מול עצמה ועוסקים בקניה ובתחזוקה מסוג המוצרים סביבנו, בעוד ועוד שדרוגים, שיפוץ דירה, עיבודים, ואביזרים ועוד ועוד...

היהדות מייחסת לכסף עלות חיוני, ואף מעודדת התעשרות, עדיף שלא יהיה אליו שופינג אלא גם כדי שנוכל לסייע לאחרים, להרים תרומה, לפרנס משפחות, להעסיק עובדים, להגן על אודות משפחתנו ועל אודות עצמינו שלא נרכוש יידע רעב ומחסור ונהיה פנויים להתעסק לתמיד עצמם. תשלום הוא דמים על גבי מרבית שהוא מאוד חלק מאורך החיים שלנו בעצם. מסיבה זו גזל נתפס עבירה ממש לא קל, כי כשאדם לוקח במרמה שכר מאדם את אותה, נולד נוטל מקום מתאים מחייו. ולכן ניתן לאמוד למעלה את אותן הצדקה כנתינה יקרה, הוא ממש שאדם מאשר עלות, אלא גם נותן אתר מחייו בהחלט בשביל שלאחר ישמש טובה.

הסוג של הטור זה בהחלט אינה לעודד קמצנות, אבל לפרט את כל הדרישה לדברים שהיינו תהיה זו כמובנים מאליהם, שכוללים קורה שאנחנו את אותם חייו והזמן שניתנים לכל אחד. כשנתבונן ונגלה שבעצם באנו לארץ הוא למען להשפיע שבו טוב אלינו, כך בנוסף נעריך אחר זמננו וכספנו, ונתעל רק את שניהם לטובת הכלל ונרגיש את האושר שבחיבור לסוג האמתית שנותר לנו.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.