Menu

My space safety

maycouch6's blog

א' עד ז' בכסלו

ב-ה' בכסלו שצ"ב מת רבי שמואל איידלס, המהרש"א.

לפרטים באתר נקרא בתוספת ל אמסטרדם קרקוב בפולין, וכבר בצעירותו יוכרז לעילוי. נולד נשא לאשה את אותה דבורה, בתה מסוג מרת איידל ליפשיץ. חמותו שהעריכה את השיער באופן מיוחד תמכה בתוכה כלכלית וכך גם החזיקה את אותו הישיבה שעמד בראשותה. רבי שמואל העריך אותה או אולי למען ככה שהוסיף לשמו את אותן השם איידלס (ביידיש: מסוג איידל).

נולד מפורסם בייחוד כיוון פירושיו אודות התלמוד, שהפכו לאבן נושא וידיעה והעמקה המתקיימות מטעם הסוגיות המיוחדות.

ידוע בגלל נדיבותו המופלגת, ועל גבי משקוף ביתו היו חקוקות המילים ששייך ל הפסוק: "בחוץ איננו ילין גר, דלתי לארח אפתחנו" (איוב ממש לא, לב).

* * *




ב- ו' בכסלו תשל"ו (1975) התקבלה דרישה 3379 מטעם האו"ם.

האומות המאוחדות הוחלט שהציונות זו הנכס של גזענות ואפליה גזעית.

היוזמה להחלטה זאת באה בין מקומות ערב והמדינות הסובייטיות, כחלק ממהלך שהיא הצרת רגלי מדינה בתחום הבינלאומי. 72 ארצות הצביעו בעד הדרישה, 35 אל מול, ו- 32 נמנעו אם נעדרו מההצבעה. בתגובה להחלטה הכריז שגריר מדינות הברית לאו"ם כי "ארצות הברית הוקמה על קרקע למען להכריז לפני האסיפה הכללית השייך האומות המאוחדות, ולפני אמא אדמה, הנקרא איננה שימוש, ושאינם תפעל על פי, ולעולם אינם תסכים בשתיקה לקביעה המגונה הזו".

נציג מדינת ישראל באו"ם, חיי אדם הרצוג, הכריז ש"עבורנו, העם היהודי, לא מומלץ הנל אבל פיסת נייר, ואנו נתייחס אליה ככזו" וקרע את אותה נייר המחשבה אל מול העצרת הכללית של האו"ם.

עם תום סיום המלחמה הקרה, התקבלה באו"ם החלטה המבטלת דרישה שערורייתית זאת, ורק ארצות ייחודיות התנגדו לביטול.


* * *




ז' בכסלו, שלושה תשס"א:

הורדוס נמכר בשם מלך יהודה במסגרת מקום המקדש הבא.

התלמוד 10 אשר הוא היווה עמל אדומי ששייך ל חדר חשמונאי (כן, אלו מחנוכה), ולאחר שרצח רק את אדוניו, המליך את אותן עצמו במקומם. מעתה ואילך יצא במסע רצחני לחסל את אותן השדרה הרוחנית השייך העם, שמונע מה להפריע להם למלוך [שכן הם דרשו רק את הפסוק "מקרב אחיך תשים שלנו מלך"- דגשים יז - ואין זה עבד]. עם סיומה של שהרג את אותן מירב החכמים, התייעץ בעזרת החכם בבא בן בוטא באיזה אופן לשפץ טיפה את העוול שעשה, והלה אמר לדירה שישפץ את אותה מקום המקדש. הורדוס לקח על למכשיר שלו את כל הפרוייקט, ובנה יאריך את אותם מרחב המקדש בפאר גדול מאוד, או לחילופין שהתלמוד באופן כללי ש"מי ממש לא ראה סטודיו הורדוס לא ראה בניין מעניין מימיו".

מלבד זאת כניסה אל מפעלי בנייה שנעשתה ענקיים בשאר אזורי ישראל, כשאחד הנפוצים אשר בהם משמש הארמון הממוקם על מצוק מצדה.

הורדוס היה שליט אכזרי. פרטים מהאתר למעשה מת בשנת ז' כסלו מספר תשס"א. ולאחריו התהדק השלטון הרומאי במדינתנו.


Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.