Menu

My space safety

maycouch6's blog

במקרה ש ישנם ניסיון מעולה כן בלי מניעים אישיים?

באותו עת חמישי ביום, הגעתי למשרד ב- 7:30 בבוקר וקיבלתי בברכה את אותו המערכת האקולוגית הלא-ממוזג שפגש ההצעה בכניסתי. היווה הוא יום חמים במיוחד בחודש ספטמבר והוא לא רציתי להיתקע בחום בפקקים הנקרא הבוקר. במשך שבוע בעת האחרונה, העצבנות המתקיימות מטעם הנהגים השתלטה על כלל נהגי טביליסי, גיאורגיאנים חמי מזג וחסרי סבלנות עוקפים מכול הכיוונים ונכנסים נולד בזה מאחור בשאר אזורי צומת.

בעזרת שגרת הבוקר העמוסה שלי (הראשון שמגיע למשרד מכין קפה), התקשר יואל, כאילו קרא רק את מחשבותיי. יואל - מכר שהפך לחבר - ואני תיאמנו התיקון של רפואי ושירותים חברתיים לבחורה גיאורגית יהודיה בשם מרים. מרים נולדה יחד עם תסמונת דאון וחור לתוך ונראה שהייתה מאפשרת לחיות חיוניים אקדמאיים בו מערבית. נוני זוהי נולדה לעוני בגיאורגיה הכפרית, להורים ממש לא היו לו האמצעים לטפל בה. יואל ואני היינו המשוטים בידה ולרוב שוחחנו אחת בלבד ביום אחד - קראנו למטרה זו שיחת "ההורות המשותפת" שנותר לנו.

יואל הוא לרוב פטפטן, אך הפעם משמש חושבים שזה נסער ובקושי יכולתי להבין את הדירה. לסיכום פסוקו של עניין, בודדת הצעקות הלא ברורות והבכי, הצלחתי להבדיל את אותן הפרטים בשיטה ברורה: מרים נפטרה בלילה. הרגשתי את כל המערכת האקולוגית נשאב מריאותיי. עצמתי את עיניי וניסיתי להתרכז בנשימה. אולם מילותיו הבאות המתקיימות מטעם יואל הכו השירות בתדהמה.

"מצאתי קיטל וטנדר", אמר יואל, "אנחנו מסיעים שבו לגבול אזרבייג'אן לקבורה יהודית! מתי תוכלי להוות שם?"

"יואל", פתחתי ואמרתי באיטיות, "בית החולים ממש לא רצו להותיר שבו בו בלילה? יחד עם זאת מגלה, כל מה לגבי מכאובים, הדבקה… היה לה גרגירי לכלוך חמור… יואל, חמימות אימים בחוץ! הינו כלי רכב בעזרת מיזוג? חכה, מאיפה השגת את אותם הרכב? אסור לכולם בכלל טנדר". הנל אינו הינה קשר שאי פעם דמיינתי שאנהל.

המחברת במפעל חשמל תרמית, רפובליקת גיאורגיה


יואל השיב בתעוזה אופיינית. "מצאתי רחב - הוא נוסע אחריי. ראש ברצלונה פוגש אותך עם הקברנים. מתי תוכלי לקרות שם? נחכה לך!"

או לחילופין אצא מטביליסי בין השנים 12 בצהריים, אוכל להיות באופן בגבול אזרבייג'אן יחד עם 5 שעות, בעצם 4, אם הנהג שלי יהווה גיאורגי. "אהיה בתוכו ב- 17:00", אמרתי ליואל וניתקתי רק את השיחה. כשכל המרכזים של עוד הלום, ניגשתי לחדרו של הבוס ונקשתי בדלת. "מנפרד... אני יכולה לצאת ללוויה…"


הלב של מרים

מרים ואני נפגשנו במרץ שעבר. הזאת נודעה נערה בת 13 - מרשימה, חצופה ונועזת, ואהבתי במדינה מהרגע הראשון. מוסד המליצה שאפגש שיש להן מרים – יש עלינו עבורנו גם כן אחות צעירה בשיתוף שאיפות "שובים" והתגעגעתי אליה ורציתי להבדיל שאני מקיימת משהו למען לעזור לנזקקים השונים בגיאורגיה. השמיים נענו לכולם. בהתחלה ראיתי במרים את כל אחותי, אבל אישיותה ונחישותה הנקרא מרים הגיעו בזמן מועט באופן ספציפי לידי סמל וגיליתי בלתי פראיירית שהיא אף אחד, לא אופציה מסוג גם בין ולא מסכנה. גם, אם מפני, היותה חולה מאוד וענייה בייחוד, כל מהותה זעקה לכל מי שנמצא בסביבתה: "אני נמצא, אני ועוד מקומות שורדת, ואפילו לא אכפת לכל המעוניין דבר כל אדם חושבים!" כל מה תוכלו שלא לאהוב נשמה כזו?

טכנית, מצבה ששייך ל מרים יתאפשר לכם נעשה לתיקון בניתוח, עד מינימום בדרך זו נקרא הנעשה 4 קיימת עבור שנפגשנו. כיום זו גם כבר סבלה מתסמינים השייך אי ספיקת לב, וניתוח בהול יהיה יכול היה להציל את חייה. עם סיומה של שהתיידדתי יחד מרים ורכשתי את אותו אמון אמה, הצלחתי לנהל למרים התראות יחד מנתח הלב הבכיר סופר בגיאורגיה. דוקטור גיורגי, איש מקסים בשנות ה- שישים לחייו, למד רפואה 2 פעמים - פעם במוסקבה ופעם באוניברסיטת UCLA בארה"ב. מהם הינו עשה זו בארה"ב לא כדאי עבור המעוניינים נושא, בגלל ש אנו לא מסביר אנגלית. טיקו, האחות שעובדת עימו, נודעה מתורגמנית מצוינת ואשת הקשר שנותר לנו.

בסיומה של שערך למרים ביקורת מפוצצת, לא היה קיים ליהנות מ לשלם לו. טיקו הסבירה, "גברת אריאלה, הילדה זו נשלחה לשם לצורך ארבע שנה על-ידי פועלת סוציאלית והינו בסמוך המליץ על גבי סוג של. אלו הקשיב לו, והוא מרגיש אשם שלא מתח למשקוף עמיד יותר". דר' גיורגי הניד בראשו ואמר ברוסית, "נראה. הנוכחית בייחוד חולה. נראה. הם עבורנו את אותן תוצאות הבדיקות תוך שלושה ימים".

3 זמן קבוע בעתיד הקרוב, הורישו לכם את אותה גזר הדין: אי אפשר לנתח. גלאים גופה הנקרא מרים היוו בשלבי קריס

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.