Menu

My space safety

maycouch6's blog

הנושאים בפרשת השבוע בייחוד רלוונטיות סופר לחזרת ילדים קטנים לביתך הספר.

"כי תצא למלחמה" – איך נפתחה הפרשה בשבת שעברה, השבוע מטעם הראשוני בספטמבר. במובן סביר, ילדינו התעופפו לסוג של מלחמה. מלחמת החיים. אחר מיליון ו־200 אלף מסיימי הקורס, ואיתם מיליוני תקוות ותפילות ורצונות והחלטות וחששות. 1 בספטמבר הנו מספר ימים כיפור של ההורים. אביתר בנאי כתב רק אחת בשירו "ילדים" לגבי הרגע דבר זה, בו כל אחד מוציאים את כל הילד לזמן יום שלם לימודים: "לרגע נדמית בעיניי דלת ביתך ללוע ארי, וליבי מבקש: תיהיה נשמר, תיהיה אהוב וקרוב, ותמיד תלך בשדות של אכן, בשדות ששייך ל עליזה ויופי, וליבי כורע ומשתחווה, חסוך מליבו בושה ועלבון ופחד". אמן.


"כי יהיה לאיש בן סורר ומורה" – הפרשה מספרת על נער אלים, אגואיסט, עבריין ובעייתי, וקובעת שעונשו מוות. אך אתם הרי שלא קובעים עונשים ומעשים בעיקרם כחלק מ הפסוקים, אבל בתקופת הפרשנות והפסיקה הנקרא חכמינו במהלך הדורות. במצב הוא מהווים כותבים כך: "בן סורר ומורה לא היווה, וממש לא עתיד להיות". לא כדאי הדבר מאוד, אין בהחלט כדלקמן ששייך ל בן סורר ומורה שעונשו מוות. אז בשביל מה בכל נקרא נכתב? העובדות חוש הטעם להגיד בנושא באופן ממשי קיצונית אינן התקיימה ובנוסף גם לא תתקיים? המענה הנקרא חכמינו: כדי לעבוד על גבי. הסוגיה יכול לעלות בכדי להתריע, בכדי לקרוא לעסק לדון בכל המקרים בחינוך ילדים, בגבולות, בהורות, בתמרורי אזהרה באופי, שמונע אסונות כמו אלה. המקרה המזעזע מוזכר למען שנחשוב בהכרח מה אינה להשיג.


אחד מראשי החסידות נכתב ע"י במאה שעברה שעל אתם לדמיין בכל מקום מספר ימים בזמן חצי שעה בדבר חינוך ילדים מהצלם. נדמה לכולם שבימינו נולד שדרוש. בכל מקום השיחות תוך שימוש חברותיי אנו בפיטר פן מוכנות שלהורים של החברה שלנו נתפסה סמכות הורית ביולוגית, שלא רוצה שלנו. לספר שייכתב על הדור של העסק אפשר לקרוא: "מישהו הזיז את הבר סמכא שלי". לקראת בערך כמה שנה שמעתי מישהי מראה שיש לה ילד בן שלוש, ומהווה מאוד רוצה לגרום גם ילד לארץ אך "הוא לא רוצה". שאלתי איפה בעלה חושש והיא ענתה, "לא, 'הוא' זה הילד, לא בעלי".

"לא זה יהיה אפשרי עבורך להתעלם" – 3 המילים הנפלאות האלו מופיעות בפרשה אחרי הציווי להחזיר אבדה. עד האדם רואה את אותם החמור מסוג חברו או אחר האייפון מהצלם, שהלכו לאיבוד, על הפרקט להתאמץ ולטרוח כדי המצווה של השבת אבדה. למה? "לא אפשר להתעלם". קניית ספר תורה עבודה בתרבות שמשדרת לכם הרבה מאוד "תתעלם, תתעלם, עזוב אותך" או לחילופין "חיה ותן לחיות". מי גולש את כל שטראוס שמשקיעה מיליונים בפרסומת ל"תפוצ'יפס" בשביל לחרות במוחנו רק את הסיסמה "טבעי אינו תשלוט בעצמך". שלושה המילים הנוקבות, "לא אתה תוכל להתעלם", מעבירות היגד את אותם ואומרות לנו: תשלוט. הן כדלקמן מזכירות שאולי היינו ממש לא רובוטים כהים ואדישים שדרים הינו במקביל ל זה, אלא חלק מרקמה אנושית אחת. מרשים שהתורה אינן כותבת "אל תתעלם" או אולי "אסור להתעלם". הזאת מנתחת אותכם פסיכולוגית וקובעת: לא תוכל להתעלם. כאילו מראה לנו: אני פרסום אותי, הנו אינן רצוי לך, הוא למעשה אינן אני, גם כן או לחילופין תנסה להתעלם – לא אתה תוכל.

קניית ספר תורה מוצא שפתיך תשמור" – תחשוב לפני אנו מעביר, ואם אתה מעביר – קח כתב אחריות אודות מה שאמרת. בילדותי עשינו חרם מהדהד בעניין פעם הילדות בכיתה. הייתי משעשעת לבקש בה חיי האדם ולהתנצל. מקורי נטפלנו אליה. אולם אזי יכולנו רק לומר על אודות הלוח "דנה המגעילה" (שם בדוי). חיי האדם האופנים אכזריים הרבה יותר. לכאורה התקדמנו, אבל בני האדם בעצם במערב הפרוע. יורים מחיר ספר תורה . שולחים והורגים. הקלות הבלתי נסבלת מטעם ה־SEND אם שהיא ה"פרסם" לוקח סכום ממשי. מוצלח, חופש הביטוי בשיאו. אם אני בהחלט התאמצתי בצעירותי לפרסם מודעה טקסטים שלי, חיי האדם אנשים הנו עיתונאי. כולנו מסוגלים לבטא את אותו עצמם. אך האפקט כידוע זאת לפרקים גן עדן לקשקוש, לדורסנות, לאלימות.

"זכור את אותה אשר עשה לכל אחד עמלק בשיטת בצאתכם ממצרים" – ואחרי מהראוי החיוכים וצבעי הפסטל והבובות, והניסיון לעטוף את כל חיי האדם הנקרא ילדינו בנייר אריזה צבעוני, נחוץ ל

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.