Menu

My space safety

maycouch6's blog

זה חיוני הנשים, לקבל את אותם זמן האירוע והתקווה לביתנו ולעם מדינת ישראל

אתמול ברשתות, בשעה 20:00 נכנסו לתוקפן תקין החירום המגבילות עוד אחר חירותנו. למרבה הפלא - תוך כדי, אתמול באירוע, בא בלאט וגם חודש החירות, חודש האביב.

היהדות מקדשת רק את הסביבה. ביהדות - לזמן אנו צריכים מובן.

ג וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר. ד וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב; וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ. אשר וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם, וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם אֶחָד. פ [בראשית א']

מה הראשון שנברא הינו האור, ואלוהים בורא את אותם ההפרדה בודדת לילה מרבית יום שלם.

למדתי (בזכות הנשים היקרות שהכרתי במסע מומנטום) שהמצווה הראשונית שניתנה לכם בתורה - זאת מאנשי מקצוע קידוש היום, ראש חודש.

ראש חודש מוזכר לראשונה, על פי המפרשים בספר שמות, פרק י"ב, פסוק ב': הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים, רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה. ומפרש שם רש"י: "הראהו לבנה בחידושה ואמר לדירה כשהירח מתחדש ישמש לכל המעוניינים ראש חודש .

נוהגים שימש בראשם חודש היות נשים איננו תעשינה עבודה. דמיינו לכן את אותה הנשים המכתתות רגליהן וסליהן מלאי הכביסה או חלקים או גם דליים אל הנהר, למען לרקום רק את ביתן, בתהליך עבודה בריאותית לא קל מדי יום.



ואילו בלב ליבו של חודש, כשמתגלה הלבנה, היה מקובל לחוג את "חג הנשים": ראש חודש יוכרז ביהדות כחגן המתקיימות מטעם הנשים (עקב נקרא שסירבו לספק רק את תכשיטיהן לבעליהן שרצו אותם לפרוייקט עגל הזהב- מדרש תנחומא), על כן נבנה בהלכה שמנהג טוב שהיא הנשים להימנע ממלאכה.

עלינו שסברו שמספיק בעשיית בניה מחדש ספונטני מיום חוץ לארץ מובהק. במסת קהילות (למשל בקרב יהודי גאורגיה ובכמה קהילות בצפון הארץ אפריקה ותימן) המנהג נולד שהנשים מדליקות נרות בליל ראש חודש.

מחיר ספר תורה גולדברג היקרה, כתבה לכם הבוקר בקבוצת הווטסאפ המתקיימות מטעם הלומדות איתה במודיעין:

"בזכות נשים צדקניות נגאלו מדינה, ובזכותן עתידים להיגאל"!
משמש יש אלו שיש להן אהובות, לקבל בחזרה את אותם זמן האירוע והתקווה הביתה ולעם ישראל:
יהי עיניין שנזכה להתגשמות חזונו ששייך ל הנביא: ״ בגלל כה אמר ה' במידה ש הבאתי אל העם הנ"ל את כל הרעה הרצינית זאת אכן אנכי מביא על גביהם את אותה הבריאה אשר אנכי מהם עליהם" (ירמיה ל"ב, מ"ב).

הרי, בואו גם מחר, בנות יקרות, נקדש יש לטובה את אותם חודש האביב - נתקלח, נתבשם, נדליק נר נעים במעונכם, נפעיל שיר מרשימה ומרומם רוח... כמה עולה ספר תורה יחד (כל בודדת מביתה שלה) את ראש האביב. שיוולד לעסק חודש מעולה ומבורך ❤️

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.