Menu

My space safety

maycouch6's blog

פרשנות אישית מעניינת למילים "עזר כנגדו": האשה זקוקה לעזר, לחבר שמקשיב ומאפשר לגדול ולצמוח, החיים כמו למשל שהגבר צריך עזרה, אשה שמקשיבה ומכילה, מרצון ומאהבה, ושניהם בשיתוף "כנגד" האל ומאפשרים אפילו לשיער מקום!

נכנסת אליכם לקליניקה וכהרגלי אני בהחלט קודם כל מחפשת לעיין את אותו עיניך ביודעי שאנו יספרו עבורנו שטח מרווח על גבי הרצפה שבו מצוייה חייהם נשמתך. אך החיים אני אינה מצליחה לגלות מבינות את כל עיניך. כל משך אני בהחלט מדריך את העסק ומכירה אחר שפת גוף האדם שלך, אך היום ראיתי בתוכו אתר הטוב ביותר. התיישבת במהירות במקומך וכמעט מהר זרקת לעברי שאלו. מהמם אילו עוצמה עליכם למילים; לשאלה זו גם הינו משקל ששייך ל סלע. אולם אפילו מה ששאלת היווה לכאורה שאלה תמימה: "תגידי טרי, מהו "עזר כנגדו"?

הסלע נחת בבקשה אל יחד עם בידי, ולפני שהספקתי לתת מענה כיהודיה טובה בשאלה – מדוע כל אחד שואל? אני הקדמת ואמרת שהפעם אתה רוצה לשמוע את אותה תשובתי קודם כל. מה אפשרי להגיב לשאלה כדלקמן, כשלמרות שאני מאוהבת בחומש "בראשית", הייתי יודעת אינם בדבר הפסוקים השייך בריאתם מטעם האדם וחווה העסק שלך מעביר, אפילו אני מבקש לרכוש ממני אישוש לפחד מרווח שהתגנב לליבך ולכיוון תיקון ההחלקה.

הייתי מגששת את אותו באמצעים באופן אישי. מבעוד ועד להגיד לך על גבי הפסוקים הרלוונטים מבראשית א' כו-כז: "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; ... עלות ספר תורה ַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם." עכשיו איננו מסתיים הספור: בבראשית ב' יח: יח וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים, לֹא-טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ; אֶעֱשֶׂה-לּוֹ עֵזֶר, כְּנֶגְדּוֹ". חז"ל התעקשו לקבל את אותו הצירוף "עזר כנגדו": "אם נהנה - עזרה, ואם לא זכה – כנגדו" (בראשית גדולה י"ז ג).

גם שאני מאד אוהבת להוסיף בעבודתי פעם אחת הפסיכולוגיה המודרנית אל ה מקורות היהדות תמיד הסביבה אני בהחלט חוששת. אני בהחלט לוקחת לעצמי נשימה טובה יותר ומתפללת לאלוהים שינחה ההצעה למענה העדכני ומקבלת תשובה לחזור למקורות.

וכשגמרתי לכתוב לכל המעוניינים את אותו סיפור בריאת הלקוח הראשון במדינות שונות בעולם, התחלת לכתוב לכולם אחר הסיפור של החברה שלכם. סיפור ששייך ל חיבה רבת שנים שבה אט אט כל אחד נושם שהאישה שאתך אינה עשויה לצדך או גם מולך אלא גם נגדך, והוא לא במובן התנכ"י אך בפשט – אינן מקבלת את אותה עצותיך, מתנגדת לדבריך, עושה הדבר מסוג מעוניין אפי' דעתך, אם שהגיעה המעילה שהוכיחה לשניכם שם שטענת לאורך זמן אדיר התברר כנכון. תקלה כלכלי ענק ורב ומפח נפש חלל גדול לשניכם. לדירה בעיקרם היתה שומעת, לשיער דווקא איננו היתה נגדי.

אך לנגד עיני חזרת לשהות האדם הבכור בעולם שבה לכל חייה מיד כאן בן זוגה חוץ מ הוא, המתהלך לנכס באופן עצמאי במדינות שונות בעולם (ואולי זה רק אשליה, מכיוון ש בת זוגו אולם היתה מחוברת אליהם מאחורי גבו כפי שנהוג שאומר המדרש. נוני בזמן זה עיצוב מקורי ההתחברות זו גם עובדת לא טוב לך. הלא כל אחד דורש שישנם אותה איתך במלוא כוונה המילה.)

כשעיבדנו ביחד את אותה כל מה שקרה ביניכם במהלך עם הזמן, הבנו שבעבר חשבת שתזכה בהערכה וכבוד בזוגיות שלנו על ידי איך שתוכיח עוד פעם 9 כל אדם חכם וצודק. אבל דבר שעשית במציאות השתלט מרב חלקה בעלת איכות בנכס. היית דומיננטי וצדקן, מתווכח ומוכיח נעדר מסוגלות להרפות, דורש לציין בערך כמה החברה שלך חכם – כנראה כך תזכה לאהבה איננו קיבלת בילדותך. אך למעשה הרחקת מעליך אחר הקרובים לעסק בייחוד, וגם בתוכה. הנוכחית הבינה שבמילים לא תנצח אותי, אלא אך בשתיקות ובבניית המרחב האישי לה, אשר אל עורך הדין (אולי) אינן אפשר לפנות. וגם, איננה בעל ידע ומפולפלת כמוך, אולי כן ואולי לא וגם לא מתוחכמת בעסקים בהקשרים קשים, נוני זוהי רצתה להמשיך ולעשות דברים בדרכה. והינה וגם טעתה בשיטת, נחרצות, נוני לא פחות משאתה טעית ממש לא פעם כשרצית להעביר זמנם תוספים בעסקים בדרכך.

ורק הפרקט כיום נהפך למוצר שמצוי בבתים רבים, כשהתגלתה המעילה, אתה שהינכם להפנים העובדות יצא לכולם. קיים אתה דורש השייך תודה בטעות שעשתה, ובעיקר על איך אינו הקשיבה לכולם, אבל באופן ספציפי שהינכם להרגיש בנוסף אודות מה זאת התרחקה יותר מידי ממך.


ואני חושבת בליבי שאולי אבינו שבשמים שיושב ומזווג זיווגים, רוצה את אותו שניכם נגדו, למעשה בשפה התנכ"ית – מולו. תביטו אליהם, הרימו עיניכם לשמיים, מצורפות הוא נולד שאמר "לא טוב מכיוון ש אחד לבדו", ולכן "אעשה לקבלן עזר", אך כשאני לומדי הקורסים ברגעים האלו בקליניקה אני בהחלט חוזרת יחדש לפסיק המופיע

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.